Geoblog.pl    gbi    Podróże    Rumunia 2009    Cheilie Bicazului (Wąwóz Bicaz). Trzeci i czwarty nocleg.

Cheilie Bicazului (Wąwóz Bicaz). Trzeci i czwarty nocleg.

Rumunia
Rumunia, Bicaz

Przejazd do miasteczka Bicaz. Małe zakupy w markecie.

Przejazd wąwozem Bicaz - to jeden z największych w Europie i najpiękniejszy po Wąwozie Verdun we Francji, niektóre ściany mają wysokość 400 metrów.

Trzeba uważać ponieważ jest bardzo mało miejsca do parkowania, ludzie jeżdżą powoli, chodzą wąskimi poboczami, mijają nas autobusy i małe ciężarówki. Ciężki ruch kołowy został tam w ostatnich latach zakazany.

Masa dróg wspinaczkowych, warto zostawić samochód i przejść się którąś z odnóg wąwozu - są znakowane szlaki prowadzone na terenie parku narodowego.

Nocleg na polu namiotowym ok. 4 km za Lacu-Rosu. 20 RON za namiot, 5 RON za samochód. Młody chłopak i dwie dziewczyny panują nad wszystkim. Sprzedają też zimne napoje. Z odpowiednią marżą ale zimne :) Do dyspozycji zadaszony stoliczek i rzeczka. Zostajemy dwa dni. W nocy pięknie widać gwieździste niebo.